برای ازدواج، به چشم پزشک مراجعه کنید!

برچسپ ها: ازدواج ، پزشک ، چشم

Print Friendly and PDF

ازدواج, چشم پزشکخوش حالیم از این که بعد از چند سال چشم انتظاری، کسی پیدا شد که به فکر حدیث زندگی ما بیفتد و آستین برایش بالا بزند و همه را از فکر و خیال، بیرون بیاورد. به همین خاطر، ما به مبارکی و میمنت این حادثه فرخنده، سعی داریم در این شماره، به عنوان «مادر عروس»، سنگ تمام بگذاریم. پس برای این که زیادی وقت عروس و داماد را نگیریم، در همین ابتدا از بعضی نشانه های یک انسان عاشق پیشه می گوییم تا هر زمان، این نشانه ها را در خودتان یا دیگران دیدید، هشدارها را جدّی بگیرید، پیش از آن که خیلی دیر شود. امّا این نشانه ها:
نشانه ها
1. یک آسمان جلمبرِ به تمام معنا، مرد آرزوهای شما می شود، که با یک کالسکه و چند اسب سفید، برای بردن شما آمده است (البته امروز ماشین های خوش رنگ و لعاب، با فرمان های هیدرولیک، جای آن کالسکه و چند اسب سفید را گرفته است). این نشانه، در خانم ها دیده می شود.
2. فکر و خیال باعث می شود تا شما به طور کلّی، از خورد و خوراک بیفتید و رنگ صورتتان دارای تُنالیته های سفیدـ سفید، سفیدـ زرد، زردـ زرد و زردـ سبز شود.
3. عشق و علاقه به خواندن رُمان، آن هم از نوع عاشقانه، یا دیدن فیلم های ایرانی (چون همیشه پایانشان به ازدواج ختم می شود)، به طور فزاینده ای، در خون شما بالا می رود.
4. گوش شما در حالت های تما م کر، نیمه کر و قسمتی کر، در حال تغییر است، به طوری که به هیچ گونه صدایی، حتی در فرکانس های بالا، عکس العمل نشان نمی دهد؛ امّا در هنگام شنیدن کلماتی مانند خواستگاری، مهریه، خرید عروسی و کلمات هم خانواده آنها، از خود واکنش نشان می دهد.
فایده های ازدواج
بعد از معرفی نشانه های انسان های عاشق، بهتر است از فواید ازدواج بگوییم، تا آنهایی که فکر می کنند ازدواج، وقت تلف کردن است، دست از لج و لج بازی برداشته و تصمیم خودشان را بگیرند. به همین خاطر، ما هم برای این که توی این تصمیم گیری به شما کمک کرده باشیم، چند نمونه از فواید ازدواج را برایتان می گوییم:
1. ازدواج، باعث می شود تا یک نفر پیدا شود که سر هیچ و پوچ، با او دعوا کرده و سرش غُر بزنید.
2. ازدواج، پایان دوره محکومیت در خانه پدر است (البته این مورد، از فواید ازدواج برای دخترخانم هاست). 
3. در هنگام ازدواج، اگر خودتان دانشجو باشید یا طرف مقابلتان، می توانید از وام های دانشجویی استفاده کنید و اگر هم کمی جُرپزه داشته باشید، می توانید به عنوان یک زوج دانشجوی خوش بخت، در جشن های بزرگ ازدواج دانشجویی شرکت کنید.
آمادگی
یکی از نیازهای مهم آدم ها، نیاز به ازدواج است، نیازی که مثل خوردن، خوابیدن و هر نیاز دیگری باید به آن پاسخ گفت؛ اما پیش از پاسخ گفتن به این نیاز باید کارهایی انجام دهید تا مطمئن شوید که آمادگی لازم را برای پاسخگویی به نیازتان کسب کرده اید یا نه، که شامل این کارهاست:
1. سطح توقّعاتتان را هم سطح با برج میلاد قرار دهید. برای ایجاد این توازن، می توانید لیستی از خواسته هایتان تهیه کنید که این خواسته ها می تواند شامل: یک. جشن عروسی، توی گران ترین تالار شهر باشد، آن هم به مدت هفت شبانه روز؛ دو. مهریه بر اساس سال، ماه و روز تولدتان باشد؛ چون کلاسش بیشتر است؛ سه. ماه عسل، سفر به جزایر قناری، کَبک، مرغابی یا رودخانه آمازون باشد.
2. قبل از رفتن به خواستگاری، یا آمدن خواستگار، حتماً به چشم پزشک مراجعه کرده، از سلامتی چشم هایتان اطمینان حاصل کنید؛ چراکه سلامتی چشم باعث می شود تا شما تفاوت بین خیار چَمبر و کدو تمبل را تشخیص دهید و در نتیجه، جنس بد و تاریخ مصرف گذشته بهتان قالب نکنند.
3. برای این که بخواهید وضع مالی طرف، دستتان بیاید، یک جُک بامزه تعریف کنید تا او بخندد. آن وقت، شما توی معده اش را نگاه کنید تا ببینید روز قبل، ناهار یا شام، چی خورده است. این روش، حتی یک راه کار مناسب برای اطمینان از سالم بودن دندان های طرف نیز هست.
4. طراحی صورتتان باید شبیه حالت صورت کریستف کلمب یا مارکوپولو در لحظه کشف قاره ای جدید باشد.
5. از کلمات انگلیسی، توی حرف هایتان زیاد استفاده کنید، حتی اگر سواد انگلیسی تان در حد: «my name is windows» باشد. 
6. بد نیست چند فیلم عشقولانه ایرانی یا هندی تماشا کنید تا هر جا لازم شد، یادداشت برداری کنید.
7. یک دوره آموزش دفاع شخصی ببینید؛ اما اگر پول برای این ولخرجی ها ندارید، قفل فرمان و آچار چرخ را همیشه به همراه داشته باشید؛ در غیر این صورت، فاصله قانونی را رعایت کنید.
انواع ازدواج
بعد از این که از ازدواج، به عنوان یک نیاز یاد کردیم، بد نیست همین جا، درباره انواع ازدواج هم صحبت کنیم، تا آنهایی که تصمیم به بدبخت کردن خود دارند، بر اساس روحیات خود، نوع ازدواجشان را تعیین کنند.
1. ازدواج خیابانی: مبدأ و منشأ اصلی این ازدواج ها، همان طور که از اسمشان پیداست، خیابان هاست. البته طول و عرض خیابان، اصلی یا فرعی بودن آن و خاکی یا آسفالت بودن آن، اصلاً مهم نیست. مهم، وجود خیابان است. حتی اگر این خیابان، یک خیابان فرعی باشد. مدت دوام این ازدواج ها غالباً شش ماه تا یک سال است، آن هم با چهار ماه جنگ و دعوا و قهر و قهرکشی و سه ماه رفت و آمد، توی دادگاه.
2. ازدواج معمولی: در این ازدواج ها، مادر آقاداماد، می رود خانه عروس خانم و اگر دکوراسیون (همان محیط آرایی خودمان) خانه عروس را پسند کرد، عروس و داماد، طی یک جلسه یا چند جلسه بحث و گفتگو از خواسته هایشان می گویند و وقتی به توافق رسیدند، ازدواج انجام می گیرد. مدّت پایداری یا دوام این ازدواج ها متغیرند؛ از شش ماه تا چند سال و گاهی تا پایان عمر.
3. ازدواج فامیلی: این ازدواج، جزو ازدواج های سنّتی و قدیمی است که امروزه در خطر انقراض قرار دارد؛ چرا که دیگر عقد دخترعمو، پسرعمو را عمراً توی آسمان ها ببندند. البته مدت اعتبار این ازدواج ها غالباً تا پایان عمر است؛ چرا که پای آبرو و حیثیت فامیل طرف است. مگر این که مسئله بچه مچه در میان باشد.
4. ازدواج استاد، شاگردی (ازدواج عشقولانه ای، بلبل چهچهی): این ازدواج ها همان طور که از اسمشان پیداست، در دانشگاه ها و مراکز علمی به وفور دیده می شود. شیوه ازدواج در این نوع ازدواج ها، به این شکل است که استاد گران مایه، با وجود هشتاد سال سابقه تدریس و صد سال سن، عاشق یکی از دانشجویان جوان خود می شود و یک دل نه، صد دل عاشق و شیفته او می شود. در مورد مدّت دوام و پایداری این ازدواج ها، تاریخ دقیقی در دست نیست؛ چرا که این مدت، بستگی به زمان، مرگ استاد دارد که این زمان از یک هفته تا ده سال متغیر است.
حرف آخر
در آخر، با این که خودمان هم می دانیم هر گردی، گردو نیست، امّا یک پیشنهاد برای خانم ها داریم و یک پیشنهاد برای آقایان.
پیشنهاد برای خانم ها
دوستش ندارم، آمادگی اش را ندارم، تصمیم به ادامه تحصیل دارم، نگاهش که می کنم یاد ... همه را بگذارید کنار و به فکر ازدواج باشید؛ چرا که توی این قحطی شوهر، یک لنگه دمپایی هم تو بیابان غنیمت است.
پیشنهاد برای آقایان
حرفی توی این نیست که زندگی مجرّدی، جذّابیت های خاص خودش را دارد و با ازدواج، همه آن جذّابیت ها به یکباره شوت می شود و از بین می رود؛ امّا فرار از ازدواج، راه کار مناسبی برای حفظ آن جذّابیت ها نیست. از طرفی هم چون ازدواج کردن، یک تجربه است، پس چه بهتر که این تجربه بزرگ را از نزدیک لمس کنید؛ به شرط آن که پیش از ازدواج، به آموزش درس های زندگی بپردازید. این درس ها عبارت اند از: 1. چگونه برای همسر خود کادوی تولّد بخرید؛ 2. چگونه نقش زن ذلیل بودن را خوب بازی کنید؛ 3. چگونه معده خود را به غذاهای بیرون عادت دهید؛ 4. چگونه به فامیل همسرتان احترام بگذارید.
الف. کلوخ انداز
منابع:
پایگاه تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

اشتراک گذاری


مطالب مرتبط

آفات ازدواج در سن بالا

ازدواج مهم ترین تصمیم زندگی است. هر انسانی در زندگی اش فرصت های معدودی دارد تا انتخاب های بزرگ انجام دهد و سعادت و شقاوت خود را رقم زند. در هنگام بلوغ انسان با عقل و اختیار خود آزاد است تا انتخابی مهم درباره فلسفه زندگی اش داشته باشد که همان ایمان و کفر است: «و هدیناه النجدین»[1]، «اما شاکرا اما کفورا»[2] یک انتخاب اساسی دیگر نیز در این مقطع زمانی انجام می دهد که آن نیز سعادت دنیوی و اخروی او را رقم می زند، زیرا این خود انسان است که با هر انتخاب بزرگ و سرنوشت ساز مشخص می کند که در ابدیت شقاوت و یا ابدیت سعادت باشد. اگر انسان این دو انتخاب مهم را از سر عقل و تدبیر انجام دهد و نه از سر هواهای نفسانی و وسوسه های شیطانی و تقلید از دیگران و نیاکان و الگوهای نادرست، آن گاه است که برای ابدیت خوشبختی خود را رقم زده است.

ایا انسان حتماً باید ازدواج کند؟ اگر ازدواج نکند چه مشکلاتی ممکن است پدید بیاید؟

ازدواج، اقتضای طبیعت انسان است. زوجیت در تمام موجودات عالم (حیوانات، گیاهان و حتی جمادات) وجود دارد.سبحان الذی خلق الأزواج کلها مما تنبت الارض و من أنفسهم و مما لایعلمون1منزه است خدایی که تمام موجودات عالم، از جمله گیاهان و انسانها و آنچه را نمیدانند، به صورت زوج آفرید.انسان به طور طبیعی به سوی زوج خود میرود.اریک فروم ( (Erich Fromma روانشناس آلمانی میگوید:انسان از لحظهای که به دنیا میاید تا لحظه مرگ، هر کاری میکند، برای رفع احساس تنهایی خویش است.2ازدواج برای رسیدن به کمال است. بر اساس گفتهای از افلاطون، انسان به دنبال نیمه گمشده خویش میگردد

همه آنچه درباره ازدواج امام علی و حضرت زهرا می خواهید بدانید

زمان اعزام عروس به خانه داماد که فرا رسید، پیامبر اکرم حضرت زهرا را به حضور طلبید. زهرا(س) درحالی که عرق شرم از چهره اش می ریخت، به حضور پیامبر رسید و از کثرت شرم پای او لغزید و نزدیک بود به زمین بیفتد...

دعاها و اعمال قبل از خواستگاری و ازدواج

ایام، ایام سرور و شادی است و خیلی از عزیزان این ایام را برای انتخاب همسر، خواستگاری و مراسمات ازدواج خود در نظر گرفته اند و خلاصه بازار ازدواج تقریباً می شود گفت که داغ است (البته امیدواریم که بیش از این ها این بازار از رکود در بیاید!!)

ازدواج امام علی (ع) با حضرت فاطمه (س)

نخستین روز از آخرین ماه سال قمری، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچ گاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد. علی علیه السلام ، پیشوای پارسایان با فاطمه علیهاالسلام ، برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت. برکت این ازدواج، عمری به گستردگی آفتاب دارد؛

پیوند آسمانی

چهارتن از بزرگان مسلمانان: ابن عوف، ابو بکر و عمر، از راستین و نزدیک ترین همنشینان پیامبر و باایمان ترین، نژاده ترین، والا جاه ترین آنان به خواستگاری فاطمه(س)آمدند؛ اما پدر از دادن دختر خود به آنان سرباز زد.

ازدواج یار نبی با یاس نبی

در ازدواج علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیهما اسرار زیادی نهفته است. در مراسمی بی ریا و ساده، پس از یک خواستگاری بی پیرایه و به دور از تشریفات و سخت گیری ها، با تعیین مهریه ای برابر دارایی داماد و آن هم بسیار اندک و تهیه جهیزیه ای به همان اندازه ساده و بی پیرایه، آسمانی ترین و نورانی ترین پیوند عالم خلقت جان گرفت.

دعای پیامبر(ص) در وقت ازدواج فاطمه(س) چه بود

در هنگام ازدواج علی(ع) با فاطمه(س) ازپیامبر(ص) دعاهایی نقل شده که آن حضرت از ابن عباس و سعد بن معاذ و... روایت شده که پیامبر(ص) شب ازدواج علی(ع) با فاطمه(س) برای آن دو و نسل و ذریه ایشان دعا کرده و از خدا برایشان جمع شدن پراکندگی، برکت و فرزندان صالح و پاکیزه را طلب کرد.

پیوند آسمانی

چهارتن از بزرگان مسلمانان: ابن عوف، ابو بکر و عمر، از راستین و نزدیک ترین همنشینان پیامبر و باایمان ترین، نژاده ترین، والا جاه ترین آنان به خواستگاری فاطمه(س)آمدند؛ اما پدر از دادن دختر خود به آنان سرباز زد. آیا پیامبر(ص)می خواهد برای زهرا دیگری را برگزیند که نزد وی از همه اینان بهتر است؟ پیامبر نه، که خدای بزرگ چنین می خواهد...

چرا امام جواد(ع) با دختر مامون ازدواج کرد؟

امام جواد علیه السلام همچون حضرت یحیی و حضرت عیسی علیه السلام که در کودکی به مقام نبوت رسیدند، در سن هشت سالگی حکمت الهی و مقام امامت را دریافت کردند. مدت امامت امام ایشان حدود 17 سال طول کشید؛ دورانی پر از سختی و دشواری برای حضرت و برکت و رحمت مداوم برای شیعیان آن حضرت. امام جواد علیه السلام در سن هشت سالگی و پس از شهادت امام رضا علیه السلام به امامت رسیدند، ناگزیر به ازدواج با دختر مأمون عباسی شدند و در نهایت اوج جوانی و در سن 25 سالگی به دست همان دختر به شهادت رسیدند. در گفتگویی که با حجت الاسلام والمسلمین محمود ریاضت انجام داده ایم، زندگی دشوار و پربرکت امام جواد علیه السلام را مرور کرده ایم.

سفیدپوشان بردبار

اول شهریورماه هر سال، به مناسبت بزرگداشت ابن سینا، حکیم و پزشک سرآمد روزگاران، روز پزشک نامگذاری شده است؛ همو که به اعتراف همه عالمان شرقی و غربی، در ردیف بزرگ ترین دانشمندان تمام دوره های تاریخی این کره خاکی قرار دارد.

ابوعلی سینا

ابن سینا در حدود 370 ق در بخارا زاده شد.

دود گناه ما در چشم نسل بعد از ما

قرآن می گوید: هر گناه یک اثر وضعی دنیایی دارد که نه فقط گناهکار بلکه دامن نسل او را هم می‌گیرد.

چشم و هم چشمی از نگاه قرآن

در جامعه نابهنجاری هایی به وجود می آید كه به شكل پدیده اجتماعی از فراگیری بسیاری برخوردار می شود. اغلب كسانی كه به این نابهنجاری ها دچار می شوند خود را از اتهام آن مبرا می دانند و به شكلی می پذیرند كه امری ناخوشایند و رفتاری زشت است.

صفای چشمه مهتاب

در ارزیابی شخصیت افراد، اصولاً مجموعه ای از صفات و ویژگی آن ها مؤثر و تعیین کننده است. البته گاهی اوقات تنها یکی از ویژگی های برجسته یک فرد، می تواند شخصیت او را از دیگران متمایز کند.

راهکارهایی برای دفع چشم‌زخم

بسیاری از دانشمندان امروز معتقدند در بعضی از چشم­‌ها نیروی مغناطیسی خاصی نهفته است که کارایی زیادی دارد حتی با تمرین و ممارست می­‌توان آن را پرورش داد؛ خواب مغناطیسی نیز از طریق همین نیروی چشم است

صفای چشمه مهتاب

در ارزیابی شخصیت افراد، اصولاً مجموعه ای از صفات و ویژگی آن ها مؤثر و تعیین کننده است. البته گاهی اوقات تنها یکی از ویژگی های برجسته یک فرد، می تواند شخصیت او را از دیگران متمایز کند.

چشم های هزار ساله آهویی

توده مردم و محققان با توجه به عقاید و مستندات خود امام رضا (ع) را ضامن آهو می نامند. در این زمینه داستان های گوناگونی در کتب تاریخی نقل شده است که عبارتند از:

از رواق چشم یاران

وصف آن گویم که او روح خداست آن که گفتارش همه ذکر خداست