5 توصیه سلامتی عجیب ولی واقعی

برچسپ ها: توصیه ، واقعی ، ولی ، عجیب ، سلامتی ، 5

Print Friendly and PDF

گاهی اوقات عواملی در سلامتی ما تاثیر دارند که وقتی آنها را می شنویم، باورمان نمی شود. ولی باید بدانید که عوامل موثر در سلامتی انسان، همیشه واضح و کاملا شناخته شده نیستند. در این مطلب پنج توصیه سلامتی عجیب، ولی واقعی را برایتان می گوییم.

زینب حکیمی مادر و دختر

 

با مادرتان صحبت کنید تا استرس تان سرکوب شود

شاید مادر اولین فردی باشد که شما بخواهید در شرایطی که اضطراب دارید با او صحبت کنید و البته او بهترین فرد برای پاسخ گویی به نیاز شماست.

در یک بررسی، دخترانی را که در شرایط استرس زا فعالیت می کردند به سه گروه تقسیم کردند.

گروه اول به مدت 15 دقیقه با مادر خود و گروه دوم با فردی غیر از مادرشان برای سرکوب استرس شان صحبت کردند. گروه سوم نیز به تماشای تلویزیون پرداختند.

محققان دریافتند کسانی که با مادرشان به گفتگو نشستند، سطح بیشتری از هورمون اکسی توسین یا هورمون عشق (هورمون مربوط به پیوند عاطفی) در بدنشان یافت شد.

همچنین مشاهده شد که سطح هورمون کورتیزول (هورمون استرس) در این گروه بسیار کمتر بود.

کسانی که بیش از هشت ساعت در طول شب می خوابند، بیش از دیگران به سندروم متابولیک مبتلا خواهند شد

دویدن با سرعت کم در طول روز

سعی کنید در طول روز برای تناسب اندام و بهبود سلامتی تان چند دقیقه ای بدوید، اما تند دویدن فایده چندانی نخواهد داشت.

با سرعتی کم بدوید و سعی کنید روی قدم هایی که بر می دارید تمرکز داشته باشید.

افزایش انرژی بدن با نوشیدن آب

آب اکسیر سحر و جادوی طبیعت است. نوشیدن آب باعث ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان، کاهش وزن و افزایش سطح هوشیاری می شود.

این ماده ی جادویی همچنین در تقویت سیستم سمپاتیک بسیار موثر می باشد. سیستم سمپاتیک بخشی از سیستم عصبی است. این سیستم در حالت استرس فعال تر شده و انسان را برای نبرد یا فرار آماده تر می‌کند.

البته به صورت همیشگی نیز فعال بوده و در تنظیم متابولیسم پایه بدن نقش دارد.

خواب بیش از حد ممنوع

این درست است که خواب احساس خوبی به شما القا می کند و در تنظیم فعالیت های قلبی و کنترل دیابت بسیار اهمیت دارد و حتی موجب سوختن کالری می گردد، اما واقعا چه میزان خواب برای بدنمان کافی است؟

کسانی که بیش از هشت ساعت در طول شب می خوابند (پر خوابی)، بیش از دیگران به سندروم متابولیک مبتلا خواهند شد.

سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از شرایط گفته می‌شود که عبارتند از: فشار خون بالا، افزایش انسولین در خون، چربی انباشته اضافی در اطراف شکم و افزایش چربی خون.

بنابه گفته محققان، سندروم متابولیک گروهی از عوامل خطر شامل چربی دور کمر، چاقی شکمی، فشار خون بالا، دیابت، تری گلیسیرید بالا و HDL پایین است که با هم رخ می‌دهند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت را افزایش می‌دهند.

روابط خانوادگی تان را بهبود دهید

اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام دچار استرس و اضطراب می شوید، برنامه هایتان را طوری تنظیم کنید که بتوانید با اعضای خانواده تان و یا فامیل و بستگان ارتباط بیشتری پیدا کنید.

طبق بررسی ها، گفت و گو با افرادی که وابستگی بیشتری به آن ها دارید، سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.

اشتراک گذاری


مطالب مرتبط

توصیه های ائمه(علیهم السلام) برای گشت و گذارهای نوروزی!!

اسلام عزیزی که هم ما را خوب می شناسد و هم محیطمان را، رابطه ی دقیق و زیبایی میان ما و محیط زیست تعریف می کند؛ البته این رابطه صوری و قراردادی نیست چون هردوی ما بخشی از خلقت خداییم و فلسفه ی آفرینش ما به هم گره خورده است و قطعاً تعامل مشخصی بین اجزای نظام آفرینش برقرار است... .

آخرین توصیه ها

امیر المؤمنین(ع) که باب مدینه العلم و سرچشمه فضایل و مناقب و نمونه کامل پیغمبر گرامی اسلام است در آن لحظات آخر عمر هم در تلاش برای تبیین و نشر حقایق اسلام بود.

با این پنج خصلت از دنیا مرو!

«چهارپایان تمام همّتشان شکم هاى شان است و درّندگان تمام همّتشان تجاوز و تعدى به دیگران است و زنان (هوسباز) تمام فکرشان زینت زندگى و فساد در آن است؛ در حالى که مؤمنان، خاضع و متواضعند و مؤمنان نسبت به دیگران بیمناکند.»

دو توصیه مهم

وَلَا تَقْرَبُوا مَالَ الْيَتِيمِ إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ حَتَّىٰ يَبْلُغَ أَشُدَّهُ ۚ وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ ۖ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْئُولًا

توصیه های رهبر انقلاب برای استفاده از ماه های رجب، شعبان و رمضان

اعتقاد و توجه به نقش عوامل معنوی در موفقیت های یک ملّت در کنار عوامل مادی، از خطوط مورد تأکید دائمی رهبر معظم انقلاب اسلامی است. دعا، مناجات، استغفار، تضرّع، توسّل، تقرّب به ذات پروردگار و تلاش برای خودسازی کلید گشایش درهای رحمت الهی به روی جامعه است. لذا استفاده هر چه بیشتر از فرصت سه ماه پر برکت رجب و شعبان و رمضان به مثابه پنجمین فصل از سال -که گویی خداوند رحمان این فصل مجازی پر برکت و معنویت را در کنار فصول دیگر سال قرار داده- توصیه همیشگی حضرت آیت الله خامنه ای به جامعه مومن و انقلابی است.

محبت ما به اهل‌بیت علیهم‌السلام واقعی است؟

آيا معياري وجود دارد كه ما از طريق آن به اين شناخت برسيم كه آنچه گفته مي شود لقلقه زبان و از روي احساسات نيست بلكه از روي شناخت و واقعيت است. با مراجعه به آموزه هاي دين مي توان معيارهايي را بدست آورد كه محبت واقعي افراد نسبت به اهل بيت عليه السلام را نشان دهد.

5 کلید طلایی در زندگی پیامبر (صل الله علیه و آله وسلم)

امروز درحالی برخی سعی دارند در قالب‌ سلبریتیسم خود را نماد زندگی موفق معرفی کنند که بیش از ۱۴۰۰ سال قبل خداوند آب پاکی را روی دست همه انسان‌ها ریخته و پرده از چهره‌ای برداشت که تبعیت و پیروی از او ضامن سعادت، کمال و خوشبختی است.