نماز حاجت برای رفع گرفتاری

برچسپ ها: نماز ، حاجت

Print Friendly and PDF

از حضرت را (علیه السلام): چون گرفتاری شدیدی برایت پیش آید كه تو را غمگین سازد دو ركعت نماز بخوان، در ركعت اول فاتحه و آیة الكرسی و در ركعت دوم فاتحه و انا اءنزلناه، بعد قرآن را بر بالای سر بگذار و ده بار بگو: (خداوندا! به حق آن كس كه او را بر خلق خود به رسالت فرستادی و به حق همه آیه های قرآن و به حق كسانی كه آنها را در آن مدح كرده ای بر تو و به حق تو بر آنها و هیچ كس را از تو به حق تو عارف تر نمی شناسم) (یا سیدی یا الله) و ده بار بگو: (به حق محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)) و ده بار (به حق فاطمه) و بعد یكی یكی ائمه را به همین نحو نام ببر تا به امام به حق امام زمان (علیه السلام) برسی از جای خود بر نخواهی خواست مگر حاجت روا.

راوی گوید: به امام رضا (علیه السلام) عرض كردم: فدایت شوم دعایی برای برآمدن حاجتها به من تعلیم كن، فرمود: چون كار مهمی با خدا داری غسل كن و تمیزترین جامه ها را بپوش و عطر بزن و زیر آسمان برو و دو ركعت نماز كن و حمد و (قل هو الله احد) را 15 بار بخوان و به ركوع برو و در ركوع نیز 15 بار آنها را بخوان بعد سجده كن و در سجده بگو: (خداوندا! همه معبودها جز تو باطل است و تو حق مبینی، حاجت.. . مرا هم اكنون روا بفرما)، و بر حاجت خود اصرار كن و چون حاجتت روا شد نماز شكر بجای آر.

اشتراک گذاری


مطالب مرتبط

به امام زمان(عج) تعهد بدهیم!

نماز ستون دین اسلام است و کسی که به نماز اهمیت ندهد و در مورد آن بی توجه باشد به شدت در قرآن و روایات اسلامی مورد نکوهش قرار گرفته است. از جمله مصادیق توجه به نماز و خروج از گروه ساهون در مورد نماز، اهتمام به نماز اول وقت است که مورد تأکید دین می باشد و امام زمان (عج) نیز تأکید ویژه ای برآن دارند.

نماز، سدی در برابر گناهان

نماز، سدی در برابر گناهان آینده است، چرا که روح ایمان را در انسان تقویت می‌کند، و نهال تقوی را در دل پرورش می‌دهد، و می‌دانیم که ایمان و تقوی، نیرومندترین سد در برابر گناه است.

چرا باید 5 بار نماز بخوانیم؟!

«و من كلام له علیه السّلام كان كثیرا ما ینادی به أصحابه‏»: از سخنان امام علیه السّلام است كه همواره اصحاب خویش را با آن مخاطب مى‏ساخت.

اثر نماز قضا در زندگی!

تا به حال با خودمان فکر کرده ایم که ریشه این همه مشکلات رنگ و وارنگ در زندگی هایمان چیست؟!

توصیه ای برای نماز خوان شدن فرزندان

یک عمر زیارت و حج می‌رویم اما نمی‌فهمیم نماز یعنی چه. ما آلوده هستیم، هر کسی اندازه خودش حساب کند از وقتی که بالغ شده چه گناهانی انجام داده است.

راهکارهایی برای قضا نشدن نماز صبح !

اگر می خواهیم صبح بیدار شویم اول باید عشق خدا را در خودمان کوک کنیم و بعد البته رعایت مواردی هم می تواند کمک کار باشد.

چرا نماز را به زبان عربی می خوانیم؟

چنانچه فردی بتواند اقدام حکیمانه ای انجام دهد نباید از او سوال پرسید بلکه فردی که می تواند اما کار حکیمانه انجام نمی دهد، می بایست مورد سوال واقع شود.

عواقب قضا شدن نماز صبح

یکی از نمازهای واجبی که در طول روز خوانده شده و فضیلت بسیار دارد نماز صبح است که دلایل قضا شدن آن بیشتر به خود فرد بازگشته و عواقب سخت آن را امام صادق (ع)بیان می کنند.

چند درس مهم از نماز دهه اول ذیحجه

دهه اول ذیحجه از ایام مهم سال است که عمل خیر و عبادت در آن بسیار مهم است. بیش از ده صفحه در مفاتیح الجنان درباره اهمیت و اعمال عبادی این ایام است.

حاجت خواستن از غیر خدا در قرآن

قالُوا یا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنَّا كُنَّا خاطِئِینَ قالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّی إِنَّهُ ‏هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ «یوسف آیات 97 و 98‏» ؛ «گفتند: «اى پدر! براى گناهان ما آمرزش خواه كه ما ‏خطاكار بودیم. گفت: به زودى از پروردگارم براى شما آمرزش مى‏خواهم كه او، ‏همانا آمرزنده مهربان است»